Po Wrocławiu przyszedł czas na Poznań. Były to Mistrzostwa Polski Aircombat zaliczone jednocześnie jako ostatnia edycja Pucharu Polski. Odbyły się one pod nazwą II Bitwa o Poznań. Zawody trwały dwa dni. Pogoda wymarzona: upał i lekki wiatr. Pojechaliśmy jak zwykle we trzech. W sumie było dziewiętnastu zawodników w II ww a część z nich walczyła w I ww. Lotnisko modelarskie miało kawałek betonowego pasa i dobrze wykoszoną trawę dzięki czemu modele z I ww mogły startować z ziemi bez większych problemów. Daje to więcej realizmu tej konkurencji zwłaszcza w oczach tym razem licznie zgromadzonej publiczności.
Pierwszego dnia odbyły się po dwa loty eliminacyjne w obu wojnach. Krzysiek miał pierwszy lot poprawny, z obroną ale bez szaleństw. W drugim locie miał już jedno cięcie i obronę. Ja miałem dwa identyczne loty bez cięć ale z obroną tyle, że w drugim locie latałem już agresywniej a później cieszyłem się, że mój kruchy Spitfire nie doznał uszczerbku. Łukasz natomiast nie miał szczęścia w pierwszym locie. Przyglebił na starcie a uszkodzenia nie pozwoliły na dalsze latanie Spitefulem. W drugim locie wystartował Corsairem i z miejsca miał dwa cięcia. Pierwszy dzień był w sumie dla nas dobry pod względem ilości punktów. Wieczorem kolacja z grilla i rozmowy do późna niekoniecznie o lataniu i modelarstwie.
Drugiego dnia pogoda od rana jak w Afryce. Atmosferę podgrzewała dodatkowo jeszcze liczniej zgromadzona publiczność. Zawodnicy po lotach byli nagradzani brawami bez względu na wyniki. Odbyły się ostatnie loty eliminacyjne. Krzysiek po całym locie bez obrony i cięcia bez problemu wszedł do finału. Mnie furtkę do finału zamknęła utrata taśmy w trzecim locie a Łukaszowi zakłócenia w momencie, gdy na pełnym gazie leciał tuż nad ziemią.
Mimo to i tak byliśmy zadowoleni bo zabawa była przednia i kolejny raz dwóch zawodników z naszej eskadry znalazło się w pierwszej dziesiątce. Sukces był tym większy, że Krzysiek znalazł się nawet na podium.
I na koniec ciekawostka miła szczególnie dla mnie a być może i dla innych miłośników Spitfire. Zachowanie mojego spitka tak się podobało, że Piotrek Eciak podjął się wykonania z niego kopyta i formy aby go klonować. Myślę, że w przyszłym sezonie znajdzie się on w ofercie i z dobrym silnikiem 2,5 ccm może nieźle śmigać po niebie.
Lok. | Pilot | Kills | Punkty | Runda 1 | Runda 2 | Finał |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Marek Dawidowicz | 0 | 1217 | 354 | 511 | 352 |
2 | Bogdan Robak | 0 | 1183 | 390 | 540 | 253 |
3 | Sławomir Janke | 0 | 1050 | 293 | 461 | 296 |
4 | Wojciech Krajnik | 0 | 825 | 295 | 351 | 179 |
5 | Zbigniew Wdowikowski | 0 | 823 | 294 | 315 | 214 |
6 | Mirosław Stachowski | 0 | 814 | 415 | 215 | 184 |
7 | Roman Mańko | 0 | 605 | 340 | 265 | - |
8 | Marcin Jasinski | 0 | 572 | 257 | 315 | - |
9 | Jan Horodyski | 0 | 561 | 240 | 321 | - |
10 | Piotr Eciak | 0 | 391 | 207 | 184 | - |
Lok. | Pilot | Kills | Punkty | Runda 1 | Runda 2 | Runda 3 | Finał |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Roman Mańko | 0 | 988 | 284 | 285 | 186 | 233 |
2 | Piotr Miszczyk | 0 | 925 | 183 | 170 | 286 | 286 |
3 | Krzysztof Sionek | 0 | 815 | 179 | 280 | 133 | 223 |
4 | Tomasz Śmigielski | 0 | 771 | 165 | 235 | 181 | 190 |
5 | Mieczysław Bartoszek | 0 | 724 | 175 | 237 | 183 | 129 |
6 | Slawomir Janke | 0 | 686 | 105 | 183 | 281 | 117 |
7 | Tomasz Zalewski | 1 | 655 | 181 | 63 | 277 | 134 |
8 | Sławomir Seredyn | 0 | 492 | 180 | 180 | 132 | - |
9 | Andrzej Toczewski | 0 | 487 | 178 | 179 | 130 | - |
10 | Krzysztof Śmigielski | 0 | 469 | 158 | 311 | - | - |
11 | Arkadiusz Kinasz | 0 | 460 | 2 | 228 | 230 | - |
12 | Jan Horodyski | 0 | 459 | 161 | 167 | 131 | - |
13 | Marek Dawidowicz | 2 | 438 | 74 | 132 | 232 | - |
14 | Paweł Szpak | 0 | 436 | 181 | 182 | 73 | - |
15 | Bogdan Robak | 0 | 409 | 64 | 166 | 179 | - |
16 | Łukasz Toczewski | 0 | 399 | 1 | 335 | 63 | - |
17 | Wojciech Krajnik | 0 | 242 | 91 | 39 | 112 | - |
18 | Piotr Eciak | 0 | 238 | 81 | 1 | 156 | - |
19 | Mirosław Stachowski | 0 | 100 | -84 | 129 | 55 | - |