data publikacji: 1 września 2006, dodał: Andrzej 302 odsłon 

F3A 0.5 (IV)

Zdjęcia pokazują model prawie gotowy do lotu i w czasie pierwszych lotów. Nie jest malowany na kolorowo. Jest tylko zabezpieczony przed działaniem paliwa. Na skrzydłach i statecznikach dałem paski z samoprzylepnej folii, aby odróżniać górę od dołu. Nie jest już taki kanciasty jak jego poprzednik. Dałem mu kształty bardziej zbliżone do „normalnego” modelu. Dzięki temu ma trochę wyższy kadłub aby lepiej latać na żyletkę. Po pierwszych lotach z silnikiem MVVS 2,0 ccm zauważyłem, że model ucieka w figurach pionowych i kołowych w lewą stronę. Model nie jest zwichrowany, silnik odchylony prawidłowo, wszystkie płaszczyzny ustawione jak należy.

Wszelkie kombinacje z trymowaniem, przesadnym odchylaniem silnika i ustawianiem różnicowego wychylania połówek steru wysokości nie pomogły. Ponieważ silnik zaczął trochę kaprysić, zapakowałem Magnum 2,5 ccm jak w poprzednich wersjach. Wszelkie bóle przeszły jak ręką odjął. Magnum ma trochę mniejsze maksymalne obroty i większe śmigło o większym skoku. Model przestał uciekać dzięki czemu można w miarę poprawnie wykonywać większość figur z programu P-05 i F-05. Programy P-07 i F-07 wymagają zdecydowanie większego ciągu. Lepszy by był model o rozpiętości ok. 110 cm, głębokości profilu w środku skrzydła 25-28 cm z dobrym silnikiem 3,5 ccm.

Dane techniczne

  • Rozpiętość: 100cm
  • Długość: 100cm
  • Ciężar: 750g z pełnym wyposażeniem bez paliwa
  • Silnik: MVVS 2,0 śmigło 180×100
  • Akku: 4xAAA NiMH 700mAh
  • Serwa: lotki – 2x mikro, gaz – mikro, sw – mini, sk – mini
  • Odbiornik: hitec mini 4 kanały
  • Konstrukcja:
    • skrzydła – z poprzedniego modelu opisane w poradach,
    • kadłub – balsa 1,5 mm,
    • stateczniki – balsa 2 mm

Konstrukcja lata podobnie jak jego poprzednik, ale lepiej idzie w górę.

Zdjęcia nowego, treningowego dziwadła:



Do góry