W sieci można znaleźć dużo różnych materiałów na temat modelarstwa lotniczego, więc nie chcemy ich powielać na swojej stronie. Będziemy się starali umieszczać swoje opracowania, uwagi i wnioski wynikające z dotychczasowego skromnego doświadczenia. Może komuś się przydadzą.
Dział ten ma cztery podkategorie Przedszkole RC, Warsztat RC, Teoria RC, Akrobacja F3A.
Pierwsze loty czyli chwile prawdy Pogoda słoneczna, przedpołudnie, bardzo ciepło, wiaterek przy ziemi bardzo słaby o zmiennym kierunku, pas startowy – gładki, nagrzany asfalt. Ustawienia sterów: ster wysokości – środkowy otwór w dźwigni steru, ster kierunku – środkowy otwór w dźwigni steru, lotki – ostatni (najbardziej oddalony od lotki) otwór w dźwigni lotki. Pierwsze niekorzystne […]
Od czego zacząć składanie? Prawdopodobnie jak każdy po otwarciu pudełka powinniśmy obejrzeć z bliska samolot, jego części, poskładać do kupy na sucho. Niestety, przekorne z nas dusze. Zaczęliśmy od nadajników, a to dlatego, że dostarczone do nas nadajniki są w Mode 2 (my latamy w Mode1). W instrukcji modelu jest napisane, iż są one sprzedawane […]
Przyszła paczka Zgodnie z wcześniejszą umową przyszła paczka za pośrednictwem firmy kurierskiej ze sklepu modelarskiego Nitrotek mieszczącego się we Wrocławiu. Paczka solidna, gruby karton falisty, zabezpieczona (oklejona) firmową taśmą. Dodatkowo zostały włożone baloniki z powietrzem zabezpieczające przed ewentualnym naciskiem z góry. Wewnątrz znajdowały się estetyczne, kolorowe pudełka z modelami. Pudełka od modeli wykonane z grubego […]
Dlaczego w poprzednim odcinku uparcie przypominałem o trymerze steru wysokości w neutrum? Zdarza się, że w pierwszych lotach jeszcze niewyregulowanym modelem ustawiamy płaski lot właśnie tym nieszczęsnym trymerem. Po zgaśnięciu silnika, model pochyla nos, rozpędza się a następnie mocno zadziera aby po wytraceniu prędkości ponownie pochylić nos do kolejnego rozpędu. Jest to tak zwane pompowanie, […]
Starty i lądowania mamy z grubsza omówione. Oczywiście, prawidłowy, makietowy start czy lądowanie, przypominające pierwowzór wygląda trochę inaczej. Wrócimy do tego, jak będziemy mieli w czasie startu opanowaną jazdę po pasie w linii prostej i podobne podchodzenie do lądowania. Jak już pisałem wcześniej, najlepiej na początku stosować starty proceduralne, czyli po oderwaniu od pasa zakręt […]